luni, 22 martie 2010

Introducere in timp


Trăim într-o lume zbucimată, aflată într-o permanentă luptă de supravieţuire. Pe oriunde mergem, în orice domeniu ne-am implica, înfruntăm o eternă problemă: timpul.
Dar v-aţi întrebat vreo dată oare ce ar putea fi acest "timp"?
Pai este o mărime fizică fundamentală ( nu poate fi definită prin altele cum ar fi lungime, masă...) cu ajutorul căreia evenimentele sunt ordonate într-o succesiune ireversibilă. Prin urmare omul a creat timpul pentru a se putea orienta mai bine în ceea ce priveşte evenimentele ce se produc în jurul său.
Timpul este considerat ca fiind una dintre dimensiunile Universului. Aici deja mă gandesc la graficele în sistem tridimensional pe care le desenam la ora de matematică. Desenăm un inel în acel sistem axe şi obţinem o imagine moartă; prin introducerea dimensiunii "timp", inelul se va putea mişca.
Dar în viaţa de zi cu zi ne preocupă alte lucruri...că a trecut timpul şi încă nu am făcut proiectul de care era nevoie, că trec anii etc. Dar oare acest timp există cu adevărat? Nu din cauza timpului nu ai facut proiectul, ci din cauza a diferitor factori ( lene sau o succesiune nefavorabilă de evenimente ); timpul e doar un fir imaginat de tine pe care stau înşirate evenimentele. Nu trece timpul, ci se petrec o serie de evenimente.
Timpul nu există decât în imaginaţia noastră; fără găndire, evenimentele s-ar desfăsura în continuare, dar ar pluti răzleţe, nu ar mai avea nicio importanţă. Nu există decât în minte, dar fără el nu am putea fi eficienţi (ceea ce în societatea noastră costă).
Acuma ce mai contează? Mă uit la ceas şi cred că a venit timpul să mă culc...Asta e, am devenit scalvii propriei nostre invenţii!

2 comentarii:

  1. cred ca multi dintre noi au avut macar o data in viata regretul de a nu putea da timpul inapoi...ne-am dorit sa putem retrai un moment deosebit sau poate sa "stergem" cumva cuvinte spuse la nervi...dar din pacate asta nu se poate...si ar mai fi ceva. spunem de multe ori "nu am timp"...dar oare timpul ne apartine? il putem controla?...mai degraba el ne are pe noi...

    RăspundețiȘtergere
  2. Ne apartine, doar este creat de noi, il putem controla emotional, doar de aceea ni se pare relativ, dar el nu estt decat ceva dupa care ne ghidam in ceea ce priveste evenimantele.
    Poate ca intrebarea ta mai exacta ar fi daca am putea da evenimentele inapoi pana la un punct ca apoi sa modificam evenimentul, ori asta mi se pare imposibil fizic si chimic.

    RăspundețiȘtergere