sâmbătă, 6 iunie 2009

To be or not be...

Se apropie cu surle şi trâmbiţe „frumoasa” zi în care lumea ar trebui să dea cu ştampila… Aseară am putut să aud ceva foarte haios la televizor ( eu mai mult aud, că se uită tatăl meu la ştiri ): „ …lumea va merge să voteze, dar nu ştie ce votează”. Problema este pusă foarte bine: multă lume dă din umeri dacă o întrebi de acest Parlament şi/sau se confruntă cu întrebarea arhicunoscută „Da’ eu cu cine votez?” .

E adevărat, pe multă lume nici nu interesează ceea ce se întâmplă acolo şi nu suntem singura ţară cu această gândire, dar sună un pic jenant să faci atâta campanie de informare pentru alegerile europene şi lumea încă să nu ştie ce va trebui să facă fiecare persoană aleasă de ei, alături de grupul în care va fi inclusă. E cam greu de crezut aşa ceva, dar la noi se poate!

Mulţi îl citează pe cetăţeanul turmentat pentru că au fost ameţiţi de războiul dus partidele politice. E mizerabil când vrei să câştigi o bătălie prin metoda clasică de ponegrire a taberei adverse : „Ei nu sunt buni de nimic, vă vor numai răul, aşa că votaţi-ne pe noi!”. Să vă votez pe voi??? Da’ nici voi, nici ei nu mi-au/ne-au vrut binele : aţi introdus sistemul Bologna şi aţi dat posibilitatea ca după terminarea facultăţii, cei care au absolvit şi modulul pedagogic să poată preda, dar vă vine bunul simţ să schimbaţi regulile în timpul jocului (când noi terminăm anul al II-lea) şi ne obligaţi pentru a putea preda în licee, să facem master în domeniul nostru ŞI modulul al II-lea pedagogic (CARE ESTE OBLIGATORIU CU PLATĂ) . Cum pot să vă votez pe vreunul din voi, când aţi scos ordonanţe de urgenţe pentru a ne pune beţe în roate privind carierele şi nu mişcaşi un deget în a scoate acele beţe? Vă mulţumesc în numele tuturor studenţilor aflaţi în aceeaşi situaţie ca şi mine!

De asemenea, vai de ideologie, oameni buni! Pe sigla partidului să scrie că e democrat şi să aibă idei comuniste şi membrii acelui partid să urle şi ţipe de alt partid că şi-a schimbat ideologia peste noapte…? Dar ce mă mai miră?

Şi cică democraţie (pentru necunoascători, "poporul conduce" )...Hmm! Cred că partidul conduce aici, pentru că pui ştampila pe o listă făcută de un partid...Şi cum mie nu prea imi plac listele ( la una nu-mi place cel de pe poziţia x, la alta nu-mi place cel de pe poziţia z, la cealalta decat unu etc.) cred că am o mare întrebare, pe care probabil că mulţi ajungem să ne-o punem ...



P.S.: Aoleu…Era să uit! Hai România diseară!

2 comentarii:

  1. Hm, nu se duce lumea la alea locale si crezi k merge vreunu la astea? Ca sa iasa cine? N-are rost...

    RăspundețiȘtergere
  2. Eh, lasa ca nu e asa de grav ... sa vezi cum este cand la inspectoratul scolar ti se comunica cu zambetul pe buze ca nu iti poate da tie postul chiar daca ai media mai mare pentru ca pe diploma ta scrie inginer... (cu aceiasi specialitate...)

    RăspundețiȘtergere